FORESTER: Hybridní pohon e-Boxer
NABÍDKA VOZŮ CENÍK DATAPokročilá pohonná jednotka SUBARU
Soustava SUBARU e-BOXER kombinuje zážehový motor SUBARU BOXER o objemu 2,0 litru s elektromotorem. Automaticky reguluje souhru obou motorů a využívání jejich výkonu podle aktuální jízdní situace a požadavků řidiče. Výsledkem je nízká hlučnost, plynulý projev, hospodárnost i dynamika. Plochá koncepce s uložením v podélné ose vozu snižuje těžiště celého vozu a společně se symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD přináší mimořádnou stabilitu a obratnost.

Motor SUBARU BOXER

Motor SUBARU BOXER | |
Max výkon | 110 kW (150 PS) / 5600 - 6000 ot/min |
Max točivý moment | 194 Nm (19,8 kgfm) / 4000 ot/min |
Elektromotor | |
Max výkon | 12,3 kW (16,7 PS) |
Max točivý moment | 66 Nm (6,7 kgfm) |

Akcelerace, lehké zatížení: EV mód
Energii dodává pouze elektromotor pro tichou a úspornou jízdu. Řízení EV se aktivuje za jízdních podmínek, kdy není výkon motoru efektivní.*

Střední zatížení: Asistence elektrického motoru
Výkon je dodáván jak motorem, tak elektromotorem pro pohodlné a plynulé zrychlení.

Velké zatížení: Benzínový motor v činnosti
Při vyšších rychlostech, kdy je účinnost motoru dobrá, se elektromotor zastaví a výkon je dodáván pouze z motoru pro sportovní a silný zážitek z jízdy. V případě potřeby se motor regeneruje, aby se baterie dobila.

Decelerace: Rekuperace, dobíjení baterie
Baterie se účinně dobíjí regenerací při brzdění a zpomalování.
Poznámky
*Motor se může v určitých jízdních situacích spustit.
Provoz systému se může lišit v závislosti na faktorech, jako je jízda, stav vozovky a vozidla.